20 octubre, 2014

FUNCIONS DE LES IMATGES I RECURSOS

Comunicar a través d’imatges implica donar un cert èmfasi a alguna funció. En la comunicació sempre hi intervenen vàries funcions a l’hora, tot i que dins de l’acte comunicatiu, una d’elles acaba sent la dominant.

Podem distingir quatre funcions fonamentals i bàsiques de la comunicació per imatges:

 1. Funció informativa o referencial. Comunica sobre fets reals i comprovables, en aquest cas, sobre una firma de discos de Dani Martín:

"CERO"

2. Funció emotiva o expressiva. Transmet els sentiments de l'autor mitjançant una imatge:

"ZIGGY"

3. Funció poètica o estètica. Està centrada en la forma de la imatge. Preten impactar i cridar l'atenció de l'espectador. És la funció natural de les obres d'art.
"CENTENARI SALVADOR ESPRIU"
JUDIT
MIXTA SOBRE FUSTA   80 X 72,5 cm
"JUDIT".













4. Funció exhortativa o suggestiva. Va dirigida a convèncer l‘espectador perquè faci una cosa
determinada:
S'ha d'obeir la indicació: NO fer pipi en aquesta paret.


RECURSOS EXPRESSIUS DE LA IMATGE. Es poden adoptar els recursos expressius de la llengua en la composició de la imatge, fet que provocarà un impacte més gran i cridarà més l’atenció en els receptors. 
El meu exemple és una personificació: donar qualitats humanes als objectes o animals.