07 octubre, 2014

47è Festival Internacional de Cinema Fantàstic

Amb motiu del 47è Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya a Sitges, del 3 al 12 d'octubre, he analitzat el seu cartell publicitari que ha estat realitzat un cop més per l'agència CHINA.

La imatge mostra un noi amb els ulls tapats agafant uns globus formats per ulls, mentre un gos a l'esquerra els observa. Al fons s'aprecia la Església, coneguda com La Punta de Sitges.


L'anàlisi de continuació explica els elements i les eines emprats en les imatges per transmetre determinades sensacions i dirigir la nostre atenció.


L'enquadrament escollit pel cartell és rectangular vertical de manera que dona força i fermesa a la imatge. Un altre element important pel que fa al punt de vista és la distancia respecte allò fotografiat, per tant, aquí es mostra un pla general ja que l'escenari és ampli i el noi que apareix ocupa una tercera part de l'enquadrament i d'aquesta manera remarca la importància del seu entorn.
Els elements escollits que destaquen com a centre d'interès són els globus amb forma d'ulls (segons el meu criteri crec que és el motiu principal), el noi i el gos. Al fons, la presència de l’Església decora el cartell.
La línia d'horitzó està col·locada a dos terços per baix per donar més importància al centre d'interès. Les línies dominants són corbes (els globus) i verticals.
La composició és clàssica ja que per tendència natural la nostra atenció es dirigeix al motiu de la imatge.
El pes visual que percebem d'aquest cartell és un equilibri compost per elements com la presència de formes regulars i irregulars, una àmplia profunditat de camp que ens aporta informació, la ubicació, la mida, el contrast creat amb l'ús de colors freds que pesen poc...
La situació de la càmera just davant del noi i a la seva alçada ens indiquen que l'angle és pla normal frontal.
El noi apareix en el enfocament, juntament amb els elements que estan a la mateixa distància, i crea poca profunditat de camp perquè just al darrera ja apareix la Església desenfocada. 
Podem dir que la composició és simplificada ja que els colors de la imatge són suaus i no hi ha detalls al fons que distreguin l'atenció.
La fotografia ha estat presa amb llum del matí i plana que il·lumina tons apastelats, difumina els elements llunyans i crea unes lleugeres ombres i contrastos.
L'efecte impactant de la imatge s'ha aconseguit posant pocs elements i pocs colors molt contrastats.


Per acabar, citar unes paraules de Miguel Ángel Duo, l’encarregat de la direcció creativa: “Segurament, aquest sigui l’any en què menys podem explicar el perquè del cartell, i l’any que més explicacions diferents li trobi la gent. I totes seran correctes. De fet, així funcionen també els somnis: un lloc en el que es troben amb naturalitat elements que d’entrada no haurien d’estar junts”.