
Aquest anunci publicitari del perfum “La
vie est belle” de Lancôme ha utilitzat la imatge de Julia Roberts, que ha
estat elegida abans en altres productes de la firma, per transmetre feminitat i
felicitat.
Es mostra somrient i mirant a l’horitzó; transmet llibertat,
seguretat, confiança, tranquil·litat... Al costat esquerra es mostra el perfum,
de color rosat, amb un encant a simple vista. L’enquadrament no deixa veure la
realitat que envolta l’espai de l’anunci i tan sols incideixen uns rajos de
llum.
Està editat amb un conjunt harmònic de colors pastel que donen bellesa,
espectacularitat, lluminositat, etc. a la composició.
El format del cartell és horitzontal, per tant, suggereix quietud i
tranquil·litat. El rostre de l’actriu es mostra sencer i amb molta
expressivitat. Com que la intenció de l’anunci és captar al màxim la seva
expressió facial, ha utilitzat un primer pla.
Els elements que apareixen en aquest cartell publicitari estan disposats de
manera equilibrada amb la intenció que l’espectador observi cadascun dels punts
que es mostren en l’anunci. El recorregut visual que elaboren els receptors s’adreça al rostre de la dona i posteriorment, els
seus cabells condueixen a fixar-se a la part esquerra, el recipient del perfum, el nom i l'eslògan. Tot i així el pes visual està equilibrat i compensat.
L’angle utilitzat busca la millor perspectiva per captar l’atenció. En
quan al producte, està disposat en un pla frontal i el rostre en un tres quarts,
ja que està una mica de costat observant el fora de camp (en aquest cas no es deixa marge el recorregut de la mirada).
El seu objectiu és representar una realitat (en aquest cas la felicitat)
que es produirà si consumeixes el producte. Estem parlant d’un cartell amb
senzillesa ja que utilitza pocs elements en la seva composició i monosèmia
perquè dóna a interpretar un únic significat: la vida perfecte que t’aporta el
perfum.
L’anunci, però, no crida l’atenció ja que repeteix els esquemes dels
anuncis de colònies. Compleix amb els estereotips de la publicitat de perfum
femení. Fa una funció estètica, orientada a la forma per tal de cridar l’atenció
a l’espectador, i exhortativa perquè, com tot anunci publicitari, incita a
comprar.
Els publicistes fan ús de codis, tot seguit comentats, per percebre emotivament als consumidors.
La presa frontal presenta la realitat de manera objectiva i realista. L’expressió
de l’actriu transmet alegria i així reforça els aspectes gestuals. La
lluminositat repercuteix en el significat i la bellesa de la
imatge. Els colors blau i lila utilitzats aporten tranquil·litat i suggereixen
neteja (per això són força emprats en anuncis de perfums). Els elements
disposats constitueixen el conjunt de la imatge i estableixen una relació entre
ells.
La relació verboicònica és de complementarietat i simbiosi perquè els dos
aporten part del significat i es produeix un enriquiment mutu.
En conclusió, els colors retocats i la felicitat de Roberts ens crea un món perfecte
relacionat amb el producte.
La meva valoració de l’anunci és positiva pel fet de transmetre emotivitat
al receptor i no ser enganyosa (no insinua cap cosa irracional o falsa i les visions
són subjectives). Simplement tracta de captar la meva atenció mitjançant
recursos, com tots els anuncis publicitaris, i personalment em transmet bones
sensacions.